Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordia on valinnut Prevexin vuoden Most Attractive Place to Work 2025 -voittajaksi. Palkinto jaettiin 29. lokakuuta Export Leadership Forum -tapahtumassa, ja sen tarkoituksena on nostaa esiin seudun yrityksiä, jotka panostavat työnantajabrändiinsä. Kampanja seuraa yritysten sisältöä sosiaalisessa mediassa.
Vuoden voittaja Prevex on monipuolisesti panostanut henkilöstön hyvinvointiin – sekä työpäivän aikana että yhteisten vapaa-ajan aktiviteettien, kuten golfin, keilailun ja jääkiekon, kautta. Yritys keskittyy työntekijöihinsä, jotka kiittävät työpaikan tiimityötä ja auttavaisuutta. Hyvä ilmapiiri näkyy myös siinä, että monet ovat työskennelleet yrityksessä pitkään.
”Tämä tunnustus merkitsee meille paljon – ei vain yrityksenä, vaan tiiminä. Se muistuttaa meitä siitä, että Prevexin sydän ei ole pelkästään älykkäiden ja kestävien vesilukkojen valmistamisessa, vaan ihmisissä niiden takana. Jokainen jaettu idea, kahvipöydän nauru ja yhdessä ratkaistu haaste rakentavat kulttuuria, joka on tuonut meidät tähän asti. Se on jotain, jota arvostamme ja haluamme kehittää edelleen,” kirjoittaa Prevex Instagramissa.
Concordian aluekehittäjän Fredrik Sandelinin mukaan tyytyväiset työntekijät ovat yksi menestyvän yrityksen tärkeimmistä voimavaroista: ”Yritys, jota pidetään houkuttelevana, onnistuu myös uusissa rekrytoinneissa.”
Kilpailu oli tiukkaa, ja tuomariston mukaan kärkisijoilla oli vain kahden pisteen ero. Kunniamaininta myönnettiin Saxdor Yachtsille, joka huumorilla ja luovuudella onnistui luomaan laajaa näkyvyyttä ja reaktiota sosiaalisessa mediassa.

 
			