Osaajien houkuttelu

Oletteko Pietarsaaren seudun houkuttelevin työpaikka 2022?!

Osallistukaa Most Attractive Place to Work 2022 -kilpailuumme ja kertokaa, miksi juuri teidän työpaikkanne on houkutteleva!

Kilpailu on käynnissä koko marraskuun ajan (1.-30.11.2022) siten, että työpaikka julkaisee yhden tai useamman postauksen työpaikkan omalla Instagram-tilillä, missä kerrotaan kuvin/videoin ja tekstein työpaikasta, toiminnasta, työntekijöistä jne. Esim. voidaan käyttää uudelleen aiempia julkaisuja tai julkaista uutta materiaalia.
Kaikki nämä julkaisut tulevat sisältää vähintään nämä viisi aihetunnistetta: #maptwjreg22 #mostattractiveplacetowork #pietarsaarenseutu #jakobstadsregionen #jakobstadregion Julkaisuja voidaan tietysti täydentää työpaikan haluamilla aihetunnisteilla tai niillä, joita käytetään tavallisestikin.  

Tähän kilpailuun ei tarvitse siis ilmoittautua mitenkään, vaan näemme kaikki osallistujat nimettyjen aihetunnisteiden (hashtaggien) avulla 😊

Most Attractive Place to Work -kilpailun finalistit saavat näkyvyyttä TULE TÄNNE! -rekrytointitapahtuman aikana Oulussa, jossa finalistien kilpailujulkaisut näytetään ja yritykset esitellään.
Voittaja palkitaan juhlallisin menoin joulukuun alussa, ja saa maineen ja kunnian lisäksi käyttää titteliä Pietarsaaren seudun Most Attractive Place to Work 2022 omassa markkinoinnissaan.

Lisätietoja kilpailusta antavat Heidi Matinlassi ja Eva Gädda.

(Aiemmat voittajat ovat Genero (2019) ja Nooga (2020) mutta tuolloin kilpailu järjestettiin eri tavalla.)

Kehitä viestintäosaamistasi!

Vinkkejä Most Attractive Place to Work -kilpailuun! Haluatko oppia lisää työnantajabrändäyksestä ja sosiaalisen median markkinoinnista? Tässä on kolme vinkkiä siitä, kuinka voit helposti ja ilman kustannuksia parantaa viestintäosaamisestasi:

Osallistu Concordian syksyn työpajoihin

Rekrytointiprosessi (28.10.2022)

Kansainvälinen työvoima (11.11.2022)

Yritysesitykset (25.11.2022)

Yrityksen ulkoinen viestintä (9.12.2022)

Juridiikka työhönotosta ja työelämästä (na)

 

Opi työnantajabrändäyksestä ja digimarkkinoinnista tietoiskujen avulla!

Onko tavoitteenasi houkutteleva työnantajamielikuva? Ota haltuun perusteet, joilla rakennat hyvän mielikuvan työmarkkinoilla!

Case: Onnistuneen digimarkkinoinnin perusteet

Haluatko tietää, mitkä toimenpiteet auttoivat Närpiön Vihannesta tehokkaaseen digitaaliseen markkinointiin? Täältä saat selville, kuinka Närpiön Vihannes onnistui lyhyessä ajassa nostamaan tunnettuutensa valtakunnalliselle tasolle aloittamalla somemarkkinoinnin. Infoboostissa pääset kuulemaan, mistä lähtökohdista yrityksessä lähdettiin liikkeelle, sekä millaisia tuloksia uusilla markkinoinnin toimenpiteillä on saavutettu.

Facebook yritysmielikuvan tukena

Pienetkin yritykset voivat rakentaa yritysmielikuvaa hyödyntäen apuna Facebookia. Tule mukaan kuulemaan, miten saat Facebookista toimivan työkalun organisaatiosi some-tekemiseen.

Some-video yrityksen käytössä

Tietoisku on matalan kynnyksen esitys siitä, miten voit itse tehdä laadukkaan videon yrityksesi some-markkinointia varten. Käymme läpi kaikki videon tekemiseen tarvittavat tiedot ja välineet. Voit nostaa yrityksesi markkinoinnin tasoa, saada uusia asiakkaita sekä kohentaa brändiäsi ja yritykseesi liittyvää mielikuvaa. Itse tehty video on persoonallinen ja oikein tehtynä hyvälaatuinen – ja ilmainen.

Osallistu IMAGO-valmennukseen

IMAGOn maksuttomat ja käytännönläheiset valmennukset on suunnattu erityisesti työvoimapulan kanssa kamppaileville pienille ja keskisuurille yrityksille. IMAGO-valmennuskokonaisuus koostuu kolmesta erillisestä valmennustilaisuudesta netin välityksellä, joissa pureudutaan vahvan työnantajamielikuvan ja yrityskulttuurin perusteisiin, osaajien löytämiseen ja houkutteluun vaikuttavan markkinoinnin keinoin sekä onnistuneen rekrytointiprosessin kulmakiviin.

Kansainvälisen työvoiman rekrytointi

Haluatko oppia lisää kv-osaajien rekrytointiprosessista? Tässä alla ovat käsikirja ja lyhyet videot siitä, miten pääset alkuun ja mitä tulee ottaa huomioon prosessin aikana:

Nyheter

Tervetuloa Social Wednesday-verkostoitumistapahtumaamme! Tapahtuma on tarkoitettu yrityksille, yhdistyksille, työnhakijoille ja uusille seutulaisille.Social Wednesday Youth Edition on suunnattu erityisesti seudulle muuttaneille nuorille ja nuorille aikuisille. Paikka: Campus Allegro, PietarsaariPäivämäärä ja aika:

Lue lisää Social Wednesday 7.12.2022

Ota yhteyttä!

Nimeni on Heidi Matinlassi ja työskentelen ”Talent Insights”-hankkeen parissa. Hankkeen kaiken kattavana tavoitteena on osaavan työvoiman houkuttelu ja pitäminen Pietarsaaren seudulla. Näihin tavoitteisiin päästään mm. kehittämällä yritysten työnantajamielikuvaa yhdessä yritysten kanssa,viestimällä tapahtumissa ja eri kanavissa yritystemme työvoimatarpeesta tarkasti määrätyille kohderyhmille sekä edistämällä yhteistyötä keskeisten yhteistyöryhmien kanssa. Näitä ovat esimerkiksi henkilöstöpalveluyritykset, asumista tarjoavat toimijat, kunnat, korkeakoulut ja opiskelijat. Kilpailu osaajista on kovaa, joten on tärkeää, että markkinoimme seutuamme monien työmahdollisuuksien myös korkean elämänlaadun puolesta! Kiinnostuitko tekemisistämme? Ota yhteyttä niin kerron lisää!

+358 50 433 8458
heidi.matinlassi@concordia.jakobstad.fi

 

Ota yhteyttä!

Minun nimeni on Eva Gädda. Työskentelen SEUTUKAUPUNKIrekry -hankkeen parissa. Hankkeen tavoitteena on tukea kansainvälistä rekrytointia ja kehittää yritysten rekrytointikykyä. Tämä tehdään Pietarsaaren seudulla luomalla verkostoitumismahdollisuuksia seudulle muuttaneille ja heidän perheilleen, sekä vahvistamalla työvoimapulasta kärsivien yritysten imagoa, houkuttelevuutta ja viestintäosaamista.
Haluatko tietää lisää?

+358 50 405 92 60

eva.gadda@concordia.jakobstad.fi

 

Inspiroiva työpaikka houkuttelee osaajia.

Työnantajabrändäys lähtee yrityksen sisäisestä strategiasta luoda edellytykset mielekkääseen ja motivoivaan työympäristöön, jossa työntekijöillä on mahdollisuudet kehittyä ja kehittää osaamistaan näin toivoessa. Motivoituneet ja sitoutuneet työntekijät ovat avainasemassa menestyksekkääseen yritykseen, jossa tuottavuus on korkeampaa ja asiakastyytyväisyys parempaa. Työntekijöiden tahtotila toimia työnantajansa ”lähettiläänä” on tällöin kasvanut ja eri kanavia, foorumeita ja työvälineitä käyttäen he välittävät myös kokemuksia ja arkeansa eteenpäin. Henkilökohtaiset kertomukset, olivat ne sitten sukulaistreffeillä tai markkinointivideoiden välityksellä, antavat realistiset lähtökohdat ulkopuolisille saada mielikuva yrityksestä, sen toiminnasta ja arvomaailmasta. Koetaan, että työnantajabrändäys tulee olla osana jokapäiväistä toimintaa, jolloin myös työpaikan houkuttelevuus ja tunnettuus lisääntyvät ja yrityksellä on suurempi mahdollisuus tavoittaa heille relevantit osaajat.

Yrityksille on niiden koosta huolimatta tarjolla työnantajabrändäyskoulutuksia sekä palveluntarjoajia löytyy seudultamme myöskin. Eri tapahtumien ja messujen kautta työnantajamme kohtaavat potentiaalisia työntekijöitä. Meillä kaikilla on mahdollisuus vaikuttaa työnantajabrändäyksellä myös seutumme houkuttelevuuteen.

Me Concordialla autamme mielellämme teitä eteenpäin työnantajamielikuvan luomisessa. Ottakaa yhteyttä niin jatkamme keskustelua!

#pietarsaarenseutu #maailmanparaspaikka #talentinsights