Pietarsaaren seudusta näkyvästi ”Maailman paras paikka” – tienvarsikyltit vaihtuvat

Pietarsaaren seutu on paikka, jossa elämä on yksinkertaista ja etäisyydet lyhyitä, verkostoja on helppo luoda, vapaa-ajan mahdollisuuksia on paljon ja luonto on aina lähellä. Täällä on myös mielenkiintoisia ja kansainvälisiä työmahdollisuuksia. Tästä olemme ylpeitä, ja siksi emme epäröi sanoa, että tämä on ”Maailman paras paikka”.

Keltainen pallo ja iskulause ”Täällä asuu laatu” ovat markkinoineet seutua yli 10 vuotta. Uusi brändimme ja visiomme Pietarsaaren seudulle lanseerattiin houkuttelemaan alueelle maahanmuuttajia ja paluumuuttajia, yrityksiä ja investointeja. Työskentelemme kolmen strategisen kärjen kautta: Tule, Viihdy ja Menesty. Haluamme, että Pietarsaaren seudulla asuvat ja työskentelevät voivat hyvin ja ovat ylpeitä seudustaan. Haluamme ihmisten olevan tyytyväisiä ja tuntevan, että he ovat onnistuneet ja löytäneet oman paikkansa.

”Olemme yritteliäitä, kansainvälisiä ja monikielisiä. Kaikki viittaa siihen,
että seutumme todellakin on Maailman paras paikka.”

– Concordia on pitkään tehnyt työtä alueen vahvuuksien kehittämiseksi. Jalostettu brändimme heijastaa myös juuri tätä: Olemme yritteliäitä, kansainvälisiä ja monikielisiä. Kaikki viittaa siihen, että seutumme todellakin on ”Maailman paras paikka”, sanoo Pietarsaaren seudun kehittämisyhtiö Concordian toimitusjohtaja Daniela Mårtenson.

Keskiviikkona Snowfactory ehti uusia kyltit sekä Luodossa että Kruunupyyssä.

Kyltit uusitaan

Nyt on aika uudistaa seudumme sisäänkäyntien keltaiset tienvarsikyltit rohkeammalla ja selkeämmällä viestillä:

Maailman paras paikka. Kysy paikallisilta miksi”,

”Världens bästa plats. Fråga lokalbefolkningen varför”

Päätimme tehdä osan kylteistä kokonaan suomenkielisiksi ja osan kokonaan ruotsinkielisiksi. Tällä tavoin haluamme tavoittaa seudun asukkaat ja samalla saada tilapäiset vierailijat tutustumaan seudun vahvuuksiin. Ja ymmärtäämään, että tämä on paikka, johon kannattaa jäädä, lyhyemmäksi tai pidemmäksi aikaa.

– Jokainen Pietarsaaren seudulla asuva toimii ”parhaan paikkansa” lähettiläänä. Se paras paikka voi olla heidän lempiuimarantansa, sienipaikkansa, jalkapallokenttänsä… Tai miksei yrityskin, sanoo Concordian aluekehittäjä Fredrik Sandelin.

”Jokainen Pietarsaaren seudulla asuva toimii ”parhaan paikkansa” lähettiläänä.”

Maailman paras paikka näkyy kaikessa tekemisessämme

Pietarsaaren seutubrändi on keskiössä, kun Concordia markkinoi seutua seudun viiden kunnan mandaatilla potentiaalisille maahanmuuttajille ja paluumuuttajille sekä yrittäjille ja sijoittajille. Korostamme brändiämme ja iskulausettamme paitsi uudistamalla kylttejä, myös antamalla sen näkyä kaikessa tekemisessämme ja tulla nähdyksi siellä, missä toimimme.

Suosittua rekrytointitapahtumaamme ”Tule tänne!” 24. heinäkuuta varten ”Maailman paras paikka” näkyy aiempaa näkyvämmin erityisesti seudun markkinoinnissa ja sen tarjoamissa mahdollisuuksissa. ”Maailman paras paikka” saa myös huomiota sosiaalisessa mediassa, muun muassa videoilla ihmisistä, jotka asuvat ja menestyvät alueellamme.

Koska juuri me, jotka asumme täällä, teemme alueestamme sen, mikä se on: Maailman paras paikka.

Mikä on sinun lempipaikkasi?

Haastamme myös kaikki asukkaat kertomaan parhaan paikkansa seudulla. Kerro paikastasi, niin saatat myös löytää itsellesi uuden suosikkipaikan! Kiva jos käytät hashtageja #maailmanparaspaikka #pietarsaarenseutu #världensbästaplats #jakobstadsregionen #bestplaceintheworld #jakobstadregion sosialisessa mediassa!

Katso Instagram-video kyltinvaihdosta tästä.