Jakobstadsregionen blir ännu synligare ”Världens bästa plats” – vägskyltarna förnyas med ny slogan

Jakobstadsregionen är en plats där livet är enkelt och avstånden korta. Det är lätt att skapa nätverk, fritidsmöjligheterna är många, och naturen alltid nära. Här finns också intressanta och internationella jobbmöjligheter. Detta är något vi är stolta över och det är därför vi inte tvekar att säga att detta är ”Världens bästa plats”.

Den gula bollen och sloganen ”Här bor kvaliteten” har marknadsfört regionen längs vägarna i över 10 år. Vårt nya varumärke och visionen för Jakobstadsregionen lanserades för att locka in- och återflyttare, företag och investeringar till regionen. Vi jobbar med tre strategiska spetsar: Kom, Trivs och Lyckas. Vi vill att de som bor och verkar i Jakobstadsregionen trivs och är stolta över regionen. Vi vill att människorna är tillfreds och känner att de har lyckats och att de har hittat sin plats på jorden.

”Vi är företagsamma, internationella och flerspråkiga.
Allt talar för att vår region verkligen är ”Världens bästa plats”

– Concordia har jobbat länge med att ta fram regionens styrkor. Vårt förädlade varumärke speglar också just dessa: Vi är företagsamma, internationella och flerspråkiga. Allt talar för att vår region verkligen är ”Världens bästa plats”, konstaterar Daniela Mårtenson, VD på Jakobstadsregionens Utvecklingsbolag Concordia.

På onsdagen hann Snowfactory förnya skyltarna i Larsmo och i Kronoby.

Skyltarna förnyas

Nu är det dags att förnya de gula skyltarna vid infarterna till vår region med ett mer kaxigt och tydligt budskap:

Världens bästa plats. Fråga lokalbefolkningen varför”,

”Maailman paras paikka. Kysy paikallisilta miksi”

Vi väljer att göra några av skyltarna helt svenskspråkiga och några helt finskspråkiga. På det sättet vill vi nå ut till regionens invånare samtidigt som vi vill få också dem som är tillfälligt på besök att upptäcka regionens styrkor. Och att inse att den är en plats där det är värt att stanna, för en kortare eller längre period.

– Alla som bor i Jakobstadsregionen fungerar ju som ambassadörer för sin “bästa plats”. Det kan handla om favoritstranden, svampstället, fotbollsplanen… Eller varför inte företaget, säger Fredrik Sandelin, regionutvecklare på Concordia.

Alla som bor i Jakobstadsregionen fungerar som ambassadörer för sin bästa plats”

Världens bästa plats ska genomsyra allt

Platsvarumärket Jakobstadsregionen är i fokus när Concordia, med mandat från regionens fem kommuner, marknadsför regionen till potentiella in- och återflyttare samt etablerare och investerare. Vi lyfter fram vårt varumärke och vår slogan inte bara genom att förnya skyltarna, utan genom att låta det genomsyra allt vi gör och synas där vi verkar.

Inför vårt populära rekryteringsevenemang ”Kom hit!” den 24 juli kommer ”Världens bästa plats” att vara mer synligt än tidigare, särskilt i marknadsföringen av regionen och de möjligheter som den har att erbjuda. Vi kommer också att uppmärksamma ”Världens bästa plats” på sociala medier bland annat genom videofilmer med människor som bor och trivs i vår region.

För det är ju faktiskt vi som bor här som gör vår region till vad den är: Världens bästa plats.

Vilken är din favoritplats?

Vi utmanar också alla invånare att berätta om sin bästa plats i regionen. Dela med dig, och kanske hittar du själv en ny favoritplats! Använd gärna hashtaggarna #världensbästaplats #jakobstadsregionen #maailmanparaspaikka #pietarsaarenseutu #thebestplaceintheworld #thejakobstadregion på sociala medier!

Se en Insta-reel över skyltbytet här.