Pietarsaaren seutu järjesti yhdessä 15 yrityksen ja organisaation kanssa omat rekrytointimessut Oulussa 30.11-1.12.2022. Päivien aikana meillä oli noin 200 kävijää, jotka olivat kiinnostuneita yrityksistämme, työmarkkinoistamme ja Pietarsaaren seudusta. Rekrytointimessut olivat pilottihanke, jossa arvioitiin, miten voimme toteuttaa markkinointitapahtumia oman seutumme ulkopuolella.
”Jos haluamme onnistua kasvussa, jota elinkeinoelämä mahdollistaa vahvoilla investoinneilla ja tulevaisuususkolla, meidän on oltava näkyviä suomenkielisessä Suomessa”, sanoo aluekehittäjä Fredrik Sandelin ja korostaa samalla seudun kuntien ja kaupunkien vastuun merkityksestä koskien loppupakettia – asumisesta, varhaiskasvatuksesta, koulutuksesta ja vapaa-ajasta. Meillä on kaikki tämä ja työpaikat, mutta meidän on panostettava markkinointiin.
Aktiiviset messukävijät
Kun otetaan huomioon, että 200 kävijää tietoisesti oli päättänyt osallistua tapahtumaan ja tutustua mahdolliseen kohdealueeseen, meidän on oltava tyytyväisiä kävijämäärään. Osallistuvilla yrityksillä oli paljon tarjottavaa sekä omissa messuosastoissaan että ohjelmaan kuuluvissa pitcheissä.
Messukävijät tulivat tasaisessa virrassa ja ottivat aikansa kiertäessään messuja. Näytteilleasettajien luona käytiin myös keskusteluja, jotka näyttivät menevän syvälle. Yhteydenottoja solmittiin ja osa hyödynsi myös mahdollisuutta henkilökohtaisiin tapaamisiin yritysten kanssa. Suuri kiitos kaikille yrityksille ja organisaatioille jotka olivat mukana Oulussa!
Tapahtumaa on markkinoitu laajasti Oulun seudulla SoMe-kampanjalla, radio- ja digimediamarkkinoinnilla sekä sähköpostiviesteillä opiskelijoille ja työttömille. Oulun seudulla on yli 270 000 asukasta, yli 20 000 opiskelijaa koko Pohjois-Suomesta ja huomattavasti korkeampi työttömyysaste kuin Pietarsaaren seudulla, mikä tarkoittaa yli 10 000 potentiaalista työtöntä.









Fredrik Sandelin
Aluekehittäjä
fredrik.sandelin@concordia.jakobstad.fi
+358 10 239 7554