DigiBoost – väliaikakatsaus

Syksyn aikana noin viidellätoista yrityksellä on ollut mahdollisuus kehittää digimarkkinointiaan DigiBoost-hankkeessa (Boosting Digimarketing in Jakobstad Region). Olemme toteuttaneet kolme osaamistyöpajaa, joissa yritykset ovat saaneet tietoa siitä, miten suhtautua nykypäivän digimarkkinointiin, mahdollisuuksia tehdä tilannekatsaus ja tietoa siitä, miten laatia markkinointistrategia. Kokemusten vaihto osallistuvien yritysten välillä on ollut aktiivista ja avointa, monta antoisaa keskustelua on käyty. Juuri ennen joulua Novian tradenomiopiskelijat ja yrittäjät tapasivat ja nyt keväällä he jatkavat yhteistyötään digimarkkinoinnin parissa.

Viikolla kolme käynnistämme osaamistyöpajoja, jonka tarkoitus on antaa yrityksille työkaluja, joita he voivat hyödyntää omassa markkinoinnissaan ja jotka auttavat ratkaisemaan mahdollisia haasteita.

Haluamme kannustaa yrityksiä hyödyntämään ammattikorkeakouluopiskelijoiden harjoittelu- ja lopputöitä, jotka voivat tarjota sen lisäresurssin yrityksille, joka voi joskus olla vaikea löytää. Ehkä opiskelijat voivat auttaa kehittämään SoMe-strategiaa, tekemään asiakasanalyysin tai rakentamaan hakukoneoptimointijärjestelmän?

Julkaisemme ennen kesää digitaalisen työkalupakin, jonka tarkoitus on antaa yrityksille tukea ja ideoita digimarkkinointitoimintaansa. Pidä silmällä verkkosivujamme kevään aikana.

Hanke on Pohjanmaan liiton rahoittama Akke-kehittämishanke.

Lisätietoja:
Fredrik Sandelin – Aluekehittäjä
+358 10 239 7554
fredrik.sandelin@concordia.jakobstad.fi