Projekttid: 1.11.2023-31.10.2026
Concordias totala budget under projekttiden: 78.463 euro
Projektpartners: AB Jakobstadsregionens Utvecklingsbolag Concordia, Vasaregionens Utveckling Ab VASEK, Ab Företagshuset Dynamo, Ab Business Kristinestad
Projektet ska arbeta med ägarskifte som ett verktyg för tillväxt i företag. Vi kommer att utveckla och testa verktyg för hur ett ägarskifte kan leda till tillväxt. I projektaktiviteterna ingår åtgärder för att skapa mötesplatser för ägarskiften eftersom detta varit omöjligt under pandemin som nu är över. Projektaktörerna kommer att testa olika former av evenemang för att uppmärksamma vikten av väl genomförda ägarskiften och de möjligheter för tillväxt ägarskiften öppnar för företaget. Mötesplatserna ordnas i olika former och med inslag av sakkunniginformation.
Inom projektet kommer vi även att utveckla och dokumentera en process för hur oplanerade ägarskiften ska hanteras. Oplanerade ägarskiften leder ofta till krissituationer och en tydlig handlingsplan krävs för att kunna driva företagets verksamhet vidare under kontrollerade former.
Kommande evenemang:
Ägarskifteskryssning 10.5.2025! (Stay tuned)
Projektets mål
✓ Aktiviteter för att främja tillväxt i företag som har bytt ägare
✓ Kostnadsfria workshops för alla intresserade företag
✓ Skapa mötesplatser för köpare och säljare av företag
✓ Dokumentera en processmodell för oplanerade ägarskiften
✓ Kommunikation om aktuella frågor
Blev du intresserad? Ta kontakt!
Kari Myllymäki
Företagsrådgivare
Företagsutveckling, ägarskiften, finansiering